ΠΕΡΙ ΠΟΛΛΩΝ ΚΑΙ ΤΙΝΩΝ ΑΛΛΩΝ - AFTER ALOSIN ALLOFRON ΕΝΝΙΟΤΕ ΚΑΙ ΑΦΡΩΝ

        Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου Βιβλία και «Λόγοι»

1/4/12

Συνέντευξη του Πίτερ Οικονομίδη στην ΕΡΤ World στις 28-3-2012

  

 
Συνέντευξη του Πίτερ Οικονομίδη στη Δώρα Αναγνωστοπούλου
στην εκπομπή Odyssey της ERT World στις 28-3-2012:

- Πίτερ Οικονομίδης: Νομίζω το πρόβλημα είναι ότι μέχρι τώρα πουλάμε (ως χώρα) ως φολκλόρ. Πρέπει να βρούμε τον εαυτό μας, μέσα από το DNA μας, μέσα από το concept που έχει η Ελλάδα. Το DNA μας είναι πλούσιο, πάρα πολύ πλούσιο, το concept της Ελλάδας είναι γεμάτο. Και πρέπει εμείς κατ’ αρχάς να του πουλάμε στον εαυτό μας, να μπορούμε να το εκπέμπουμε σε ότι κάμνουμε. … Το φιλότιμο, αυτή τη μοναδική ελληνική λέξη, αυτό είναι κάτι που έχουμε μόνο εμείς. Το κέφι για τη ζωή, είναι δικό μας αυτό το πράγμα. Το ανθρώπινο μέτρο. …

Πρέπει να πουλάμε αυτό που είμαστε, αλλά αυτό που πραγματικά είμαστε. Σε καμία περίπτωση δεν προτείνω η Ελλάδα να πουλάει αυτό που θέλει ο άλλος. Να πουλάμε αυτό που είμαστε με πολύ καλό τρόπο όμως.

Το ζήτημα δεν είναι να αποφύγουμε τα κλισέ που υπάρχουνε, είναι να προσθέσουμε τα πράγματα που λείπουνε. Γιατί τα κλισέ που βλέπει κανείς είναι: θάλασσα, που είναι αλήθεια, έχουμε φοβερές θάλασσες. Να προσθέσουμε πράγματα από το DNA της χώρας που λείπουν από την προβολή της χώρας και νομίζω ότι λείπουν από την προβολή της χωράς επειδή λείπουν από εμάς τους ίδιους! Και περισσότερο όραμα για το μέλλον. Δεν προτείνω να πάμε πίσω στο παρελθόν. Να μάθουμε το παρελθόν, να πάρουμε την ουσία από το παρελθόν και να το πάρουμε μπροστά.

Δεν πιστεύω ότι υπάρχει περίπτωση μία κρίση να σκοτώσει … Η Ελλάδα σαν concept δεν θα πεθάνει, δεν θα πεθάνει. Θα περάσουμε από αυτό και θα βγούμε από την άλλη πλευρά. Και ότι έχουμε χτίσει πριν από αυτό, και μιλάω για χρόνια χτίσιμο, θα μείνει μαζί μας. Η κρίση δεν θα σκοτώσει τίποτα, είμαι σίγουρος, είμαι βέβαιος γι’ αυτό.

Η γιαγιά μου έφυγε μικρή από την Ίμβρο …. Η Ελλάδα που βρήκα είχε χάσει λίγο τον εαυτό της. Και έφτασα σε αυτό το συμπέρασμα ξέροντας την Ελλάδα που έμαθα από την γιαγιά μου, και είπα κάτι λείπει, κάτι λείπει. Και με το πέρασμα του χρόνου καταλαβαίνω περισσότερο τι λείπει: είναι η επαφή με πραγματικές αξίες. Τα έχουμε ξεχάσει λίγο. Νομίζω τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει προσπάθειες να γίνουμε καλοί Γερμανοί, καλοί κάτι άλλο, αλλά όχι Έλληνες, έχουμε ξεφύγει από την έννοια του να είσαι Έλληνας, ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ, και νομίζω πρέπει να ξαναμάθουμε αυτό. Αυτό θέλει κατ’ αρχάς να έχουμε ξανά επαφή με τον εαυτό μας, αλλά πολύ σημαντικό είναι να καταλαβαίνουμε πως ποτέ δεν θα γίνουμε καλοί Γερμανοί. Είμαστε Έλληνες, και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να γίνουμε εξαιρετικοί Έλληνες για να δημιουργήσουμε το μέλλον μας όπως το θέλουμε εμείς.

- Δώρα Αναγνωστοπούλου: Αυτό όμως δεν αποκλείει ότι μπορούμε να πάρουμε και στοιχεία από λαούς που θα ζηλεύαμε …

- Πίτερ Οικονομίδης: Σαφέστατα. Δηλαδή να μάθει κάποιος, κανένα πρόβλημα, αλλά ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΠΟΤΕ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ!

Νομίζω η Ινδία έχει κάνει φοβερή δουλειά σε αυτό. Βλέποντας τις διαφημίσεις της Ινδίας, έχουν πολύ ωραία πράγματα αλλά έχουν μέσα και τα ελαττώματα, δεν παρουσιάζουν μια τέλεια Ινδία, αλλά είναι η Ινδία όπως είναι. Και βλέπεις αυτό και θέλεις να μπεις σε αυτό. Γιατί είναι αληθινό, και το μυρίζεις, το νιώθεις σαν αληθινό.

Πηγαίνοντας πίσω, στις διαφημίσεις που έχουμε κάνει στο παρελθόν, μας λείπει αυτό μάλλον, δηλαδή, παρουσιάζουμε ένα κόσμο λίγο … με Ελλάδα σαν σκηνικό και όχι σαν ουσία.

- Δώρα Αναγνωστοπούλου: Η προσπάθεια www.upgreektourism.gr, μια πρωτοβουλία των, Γιώργου Κλειβοκιώτη, Ονίκ Παλαντζιάν και Στάθη Χαϊκάλη, πιστεύετε ότι ήταν χρήσιμη;

- Πίτερ Οικονομίδης: Ναι. Κατ’ αρχάς θέλω να πω συγχαρητήρια στα παιδιά. Γιατί ομολογώ όταν το πρωτοάκουσα, μίλησα με τα παιδιά αυτά και ήμουν λίγο αρνητικός γιατί φοβόμουν λίγο, γιατί δεν ήμουν σίγουρος τι θα βάλουνε. Αλλά δουλεύοντας με τον Χάρη Τσέβη, που για μένα είναι εξαιρετικός καλλιτέχνης, νομίζω πως έχουν καταφέρει ένα φανταστικό πράγμα. Έχουν αποδείξει και κάτι άλλο. Κατ’ αρχάς τι σημασία έχει να δουλεύουμε μαζί, σαν κοινωνία και όχι ατομικά. Δεύτερο, έχουνε δείξει τι δύναμη έχουν τα Social Networks …. Συγχαρητήρια παιδιά. Είναι πάρα πολύ καλό. Ήμουνα αρνητικός, το ξέρω, αλλά παίρνω ότι είπα πίσω, έχουν κάνει πολύ καλά πράγματα. Μπράβο. Μπράβο.

- Δώρα Αναγνωστοπούλου: Κύριε Οικονομίδη η διαφήμιση είναι τέχνη;

- Πίτερ Οικονομίδης: Νομίζω πως είναι τέχνη. … Έχουμε την ανάγκη να δούμε την πραγματικότητα μέσα από τα μάτια μας, να καταλαβαίνουμε όμως την κοινωνία με την οποία ζούμε και σε ποιους επικοινωνούμε, αλλά πρέπει να ανακαλύψουμε μέσα στην πραγματικότητα κάτι. Η δημιουργία δεν είναι να δημιουργήσεις από το τίποτα, είναι να δημιουργήσεις από αυτό που βλέπεις μπροστά σου, και να το ξαναφτιάχνεις με διαφορετικό τρόπο. Για μένα η καλή διαφήμιση κάνει ακριβώς αυτό. Δεν είναι να δημιουργήσει κάποιος ένα «έξυπνο» σλόγκαν, ένα «έξυπνο» σύνθημα, είναι να καταλαβαίνει το περιβάλλον του και να το αναπλάθει, και να το ξαναπαρουσιάζει. Ναι, είναι τέχνη, νομίζω.

- Δώρα Αναγνωστοπούλου: Διάβασα κάπου να λέτε για την σημασία της απλότητας …

- Πίτερ Οικονομίδης: Είναι πολύ δύσκολο να βρεις την απλότητα. Πρέπει να δουλέψεις πολύ σκληρά για να βρεις το απλό. Το απλό δεν είναι το πρώτο πράγμα που θα σου έρθει. Γιατί αρχίζεις με μια λίγο μπερδεμένη κατανόηση για το περιβάλλον και πρέπει να αφαιρέσεις πράγματα, που είναι πολύ δύσκολο. Είναι πολύ εύκολο να προσθέσεις. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να ξέρεις τι μπορεί να φύγει για να μένεις με την ουσία. Και για μένα το καλό πράγμα πάντα είναι πάρα πολύ απλό. Και λέει ακριβώς αυτό που θέλει να πει. Δεν παίζει, δεν κάνει παιχνίδια. Πάει και λέει ακριβώς αυτό που θέλει να πει, με πολύ δυνατό τρόπο, με απλό τρόπο.


 
Ολόκληρο το βίντεο της εκπομπής:
Odyssey, ΕΡΤ WebTV: http://www.ert.gr/webtv/index.php/component/k2/item/2957-28-03-2012.html


  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
ΠΕΡΙ ΠΟΛΛΩΝ