Στην εκπομπή «On ΕΡΤ», 7/6/2016, οι δημοσιογράφοι Ελένη Χρονά και Ανδρέας Ροδίτης συζητούν με τον Εμμανουήλ Γιαννακουδάκη Καθηγητή Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για το σύστημα χαρτογράφησης των 8 τύπων μαθησιακής προσωπικότητας που έχει δημιουργήσει. Ο Εμμανουήλ Γιαννακουδάκης, σχεδίασε το πρώτο αυτοματοποιημένο ψυχομετρικό τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού στην Αγγλία σε διάτρητες κάρτες το 1974, καθώς και το πρώτο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποίησης του συλλογικού καταλόγου της Βρετανικής Εθνικής Βιβλιοθήκης το 1977. Μεταξύ των άλλων: Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας (1988-1989) με αρμοδιότητα την εισαγωγή της Πληροφορικής στη Β/θμια Εκπαίδευση, και Επιστημονικός Υπεύθυνος ίδρυσης του Ελληνικού Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και εκπρόσωπος της χώρας στα πλαίσια του προγράμματος PETRA της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1993-1995). Η θεωρία της μάθησης ερευνάται χρόνια τώρα, η τρίτη δεκαετία. Εμείς έχουμε δημιουργήσει ένα έγκυρο σύστημα χαρτογράφησης των μαθησιακών ικανοτήτων-δυσκολιών και των μαθησιακών τύπων - με ποιό τρόπο μαθαίνει κανείς. Ο εγκέφαλος αντιδρά με συγκεκριμένο τρόπο που τον έχουμε μελετήσει. Γνωρίζουμε πολύ καλά την δυνητικότητα του δεξιού ημισφαιρίου και του αριστερού ημισφαιρίου. Δηλαδή, το αριστερό ημισφαίριο όταν το έχεις πιο ανεπτυγμένο, γιατί γεννιέσαι με αυτό και δεν είναι καλό ούτε κακό, είσαι αυτός που είσαι εκ φύσεως. Και τα δύο είναι καλά. Ορισμένοι έχουν δυνητικό ανεπτυγμένο στο αριστερό ημισφαίριο, άλλοι στο δεξιό κι άλλοι είναι στη μέση, λίγο απ' όλα, στη μέση. Αν μετρήσουμε και διαπιστώσουμε ότι έχετε ανεπτυγμένο το αριστερό σας ημισφαίριο, τότε γνωρίζοντας το αυτό ο καθηγητής θα μπορεί να σας διδάξει κάτωθεν. Δηλαδή, από τη λεπτομέρεια στο όλον. Για παράδειγμα, αν θέλει να σου διδάξει το Πυθαγόρειο Θεώρημα, θα αρχίσει ζητώντας σου να πάρεις τρία ξυλάκια, να τα ενώσεις στις άκρες, για να δεις το σχήμα που προκύπτει. Αν είσαι του δεξιού ημισφαιρίου, θα σου δείξει διάφορα σχήματα, θα σε ρωτήσει, "ποιό είναι το σχήμα εκείνο που έχει τρεις πλευρές"; Ε, αυτό είναι το τρίγωνο. Άνωθεν. Έχοντας τον μαθησιακό χάρτη μπροστά του ο καθηγητής, δεν έχει παρά να ζητήσει από τα παιδιά να καθίσουν οι του δεξιού ημισφαιρίου, στο δεξιό μέρος της αίθουσας και οι του αριστερού, στο αριστερό. Ο οπτικός που μαθαίνει με διαγράμματα. Ο διαπροσωπικός ο οποίος μαθαίνει όταν είναι σε παρέα με άλλους, χρειάζεται παρέα ο διαπροσωπικός τύπος. Μόνο του το παιδί δεν μπορεί. Είναι πιο κοινωνικό. Ένα παιδί που δεν είχε κάποιον να διαβάζει και αναγκάστηκε να μιλάει με το σκυλάκι του. Είχε την ανάγκη κάποιου όντος απέναντί του, ενός ακροατή. Αυτός είναι ο διαπροσωπικός τύπος. Ο ενδοπροσωπικός. Ο αισθητικοκινητικός. Για παράδειγμα, βλέπετε το παιδάκι που κάθεται και παίζει με το στυλό ή χτυπάει με το χέρι του το θρανίο, και φωνάζει ο καθηγητής, "σταμάτα!". Είναι ότι χειρότερο μπορείς να κάνεις. Το παιδί έχει ανάγκη το ρυθμό, τη κίνηση. ... Υπάρχουν πάνω από 800 μάστερ, μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών και δεν υπάρχει που να εξειδικεύεται στη θεωρία της μάθησης και μιλάμε για μαθησιακές ικανότητες-δυσκολίες όπως τις περιγράφουμε εμείς εδώ. ... Εσύ θέλεις εικόνες, εσύ θέλεις κίνηση, εσύ θέλεις επαφή με τη φύση ... και ο δάσκαλος λέει στους γονείς: "το παιδί μπράβο που θέλει μουσικούλα για να διαβάσει, δεν πειράζει. Το παιδί θέλει παρέα ...". Και το παιδί μαθαίνει με το σωστό τρόπο. ... ... Ακόμη και στα σεμιναριακά μαθήματα που κάμνει, ας πούμε, κάποιος εργοδότης, είναι απαραίτητο να ξέρει τον μαθησιακό τύπο του απέναντι του. ... Και θα μπορούσε αυτό να εφαρμοστεί και στους εργασιακούς χώρους. ... Να σου επιτρέπουν να εργάζεσαι ανάλογα με το τί τύπος είσαι και αυτό θα το εισπράξει ο εργοδότης γιατί θα αποδώσεις περισσότερο. Πηγή: Ολόκληρη η συνέντευξη στην εκπομπή «On ΕΡΤ» 7/6/2016, από το 08:12 λεπτό έως το 24:57 (http://webtv.ert.gr/) Το 1983, o Howard Earl Gardner (γεν. 1943), στο βιβλίο "Τα πλαίσια του νου", διατύπωσε τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης. Ο Gardner έχει αναγνωρίσει οκτώ τύπους νοημοσύνης: Α) Γλωσσική νοηµοσύνη Β) Λογικοµαθηµατική νοηµοσύνη Γ) Χωρική νοηµοσύνη ∆) Κιναισθητική νοηµοσύνη Ε) Μουσική νοηµοσύνη ΣΤ) Ενδοπροσωπική νοηµοσύνη Ζ) ∆ιαπροσωπική νοηµοσύνη Η) Νατουραλιστική νοηµοσύνη Περισσότερα για τον Howard Gardner και τη θεωρία Πολλαπλής Νοημοσύνης: https://sciencearchives.wordpress.com/ Το σύστημα χαρτογράφησης των μαθησιακών ικανοτήτων-δυσκολιών και των μαθησιακών τύπων του καθηγητή Εμμανουήλ Γιαννακουδάκη βασίζεται πάνω στη διάκριση των οκτώ τύπων νοημοσύνης του Gardner: Ακουστικοηχητικός (Μουσική νοηµοσύνη) Διαπροσωπικός(∆ιαπροσωπική νοηµοσύνη) Ενδοπροσωπικός (Ενδοπροσωπική νοηµοσύνη) Αισθητικοκινητικός (Κιναισθητική νοηµοσύνη) Γλωσσικός ( Γλωσσική νοηµοσύνη) Λογικοαναλυτικός (Λογικοµαθηµατική νοηµοσύνη) Φυσιοδιφικός (Νατουραλιστική νοηµοσύνη) Οπτικός (Χωρική νοηµοσύνη) και επιπλέον εντοπίζει αν κάποιος έχει δυνητικό ανεπτυγμένο στο ΑΡΙΣΤΕΡΟ ή το ΔΕΞΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟ. | ||
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου